Jak se dokopat ke cvičení, i když se ti fakt nechce

Cvičení je často považováno za nižší životní priority (kromě profesionálního sportu). Často je to také důvod, proč čas pro cvičení ustoupí jiným činnostem. Stejně tak častý důvod je zkrátka lenost a ztráta motivace. Co s tím?

Uvědom si, proč to děláš

Vždy mysli na svůj cíl a také si uvědom, že cvičení není jen koníček, ale čas pro tebe, čas, který věnuješ svému zdraví a štěstí. Co může být větší motivací? Ber cvičení z tohoto úhlu pohledu a dej mu vyšší prioritu.

Ten pocit po cvičení

Vzpomeň si, jak krásně ti vždy po cvičení je. Ta bezstarostnost, pocit hrdosti, zadostiučinění, sebevědomí, cítíš sílu, jak ti rostou svaly, cítíš se o dvě kila lehčí.

Výčitky, špatný pocit a nálada, když necvičíš

Frustrace a pocit viny není nic příjemného. Naopak mohou být prospěšné, pokud tyto negativní pocity přeměníš v motivaci a snažíš se jim vyvarovat. Disciplína a určitá sebereflexe není nic jednoduchého, ale uvědom si, že pokud se překonáš, posuneš se i duševně, což ti výrazně pomůže i v řešení dalších životních situací.

Odměň se

Osvědčený princip motivace v podobě odměňování funguje ve všech oblastech. Za každý významnější fitness milník si dej dárek. Nemusí to být nic velkého ani drahého, každý máme jiná přání, každému se líbí jiné věci. Zkrátka když se ti do něčeho nechce, pořiď si za splnění něco, co opravdu chceš. Tohle vždycky zafunguje. Musíš si to zkrátka zasloužit.

Zase se vejdeš do oblíbeného oblečení

Pro někoho je i toto častou motivací. Když to nevzdáš, znovu oblečeš oblíbené džíny či šaty, do kterých se nevejdeš už dobrých pár let.

Najdi si cvičení, které tě bude bavit

Důležitý faktor. Do věcí, které tě baví, se totiž nutit nemusíš. Pokud se k tomu musíš přemlouvat, zkus zvolit jiný druh cvičení a hlede tak dlouho, až to bude ono. On-line Gym je cvičení, které tě rozhodně bavit bude. Trenéři jsou neformální, cviky originální, každý trénink je jiný a tudíž je překvapením, na které se můžeš těšit.

Cvič s parťákem

Sparing partner je druhá nejlepší věc, kterou můžeš udělat. Začni cvičit s kámoškou, kámošem, partnerem, dodáte si totiž motivaci vzájemně, a do cvičení se vám bude chtít už jen proto, že v tom nebudete sami, vzájemně se podpoříte a uvidíte se. Setkání v kavárně nebo hospodě zkrátka vyměňte za setkání na tréninku.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů