Kettlebell swing: Skvělý cvik na sílu i bolesti zad

Jak již název napovídá, “swing” představuje houpavý pohyb simulující kyvadlo. Tento pohyb by měl vycházet z kyčlí a provádí se nejlépe s kettlebellem, což je pomůcka ideálně tvarovaná pro tyto potřeby. 

Kettlebell swing je považován ze nejlepší cvik pro rozvoj síly vůbec. Posiluje totiž zároveň hamstringy, hýždě, vzpřimovače páteře, záda a při správném provedení i břicho a celý střed těla. Kromě silového základu se swing používá jako skvělý cvik pro rehabilitaci bolestí bederní páteře, budování výbušnosti, ale také hubnutí, právě díky tomu, že zapojuje více svalových skupin najednou.  

Pouhou minutou swingování spálíme až 20 kalorií!

Právě správné provedení je ale u toho cviku často kamenem úrazu. Apelujeme především na jeho učení s malými váhami! V ideálním případě by mu měl předcházet nácvik mrtvého tahu pro osvojení pohybového vzorce správného ohybu v kyčlích. Mrtvý tah je jakousi statičtější a jednodušší formou swingu, zatímco swing je již cvikem dynamickým a výbušným. Technika je to, u čeho byste měli začít. V opačném případě totiž špatná technika vede k přetížení a možným zdravotním problémům.

Pokud se jej ale neučíte, získáte skvělý základ pro další silové cviky i sporty jako takové, a jako bonus pevné hýždě.

Jak na to, základní pravidla a chyby najdete ve videu:

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů