5 tipů pro posílení imunity

Silná imunita je základ zdraví a v této době to platí dvojnásob. Děláš pro ni maximum?

  • Nekuř, nestresuj se, alkohol jen přiměřeně. Ano, současná situace k tomu sice svádí, ale o to víc bychom si měli uvědomovat, že zdraví je nejvíc.
  • Zaměř se na zdravá střeva. Víš, že trávicí trakt tvoří až 70% našeho imunitního systému? Konzumuj dostatek vlákniny (ovoce, zelenina, luštěniny). Skvělými přírodními probatiky jsou kysané výrobky – zelí, kefír. Naopak se vyhni průmyslově zpracovaným potravinám. Konkrétní potraviny, které zvyšují reakci imunitního systému jsou česnek, zázvor, kurkuma, lékořice, ořechy a semínka, reishi (čínská houba dostupná v kapslích), tinktura lichořeřišnice nebo echynacey.
  • Udržuj si optimální váhu. Není tajemstvím, že lidé s nadváhou častěji čelí všelijakým zdravotním problémům a že pravidelným pohybem podpoříš svůj imunitní systém. Co s tím? Hýbej se s námi v On-line Gymu.
  • Zvyš příjem vitamínu D, C, zinku, selenu a Omega 3 mastných kyselin. Celkový příjem vitamínů je důležitý, ale nejvíce pak vitamín D. Stimuluje imunitu, působí protizánětlivě, je prevencí proti osteoporóze. Nedostatek minerálů, zejména zinku a selenu oslabuje imunitu, zdrojem zinku je např. hovězí maso, luštěniny, celozrnné obiloviny. Selen je pak důležitý pro své silné antioxidační účinky, přispívá zdraví štítné žlázy a mozku, udržuje zdravé vlasy a nehty.
  • Dostatečně a kvalitně spi. Choď spát ve stejný čas, před spaním nekoukej do mobilu, nebo vyzkoušej brýle na blokaci modrého světla, který spánek narušuje. Udržuj v ložnici teplotu kolem 20 stupňů. Vyvaruj se večerní kávě, snaž se před spaním relaxovat (kniha, meditace, hudba, jóga).
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů