Musíme se potit, aby bylo cvičení efektivní?

Pocení je obrana proti přehřátí a přirozená reakce organismu při zvýšené aktivitě, kdy se zvyšuje tělesná teplota. Některé teorie říkají, že čím víc se potíš, tím více spaluješ a tím větší má trénink efektivitu. Z toho důvodu pak někteří sportují zabalení v igelitu nebo několika vrstvách oblečení. Někteří naopak pocení nesnášejí a od cvičení je to odradí. Opravdu trénink bez potu nemá smysl, nebo to je to jen další mýtus?

Pocení při tréninku má zcela jistě svůj důležitý význam:

S pocením se vyplavují endorfiny, takže pocitu štěstí, který se se cvičením pojí, bohužel bez pocení nedosáhneš. Pocení se tedy = lepší nálada.

Potní žlázy obsahují kmenové buňky, které pomáhájí léčení a uzavírání ran.

Pocení také zabraňuje infekcím a podporuje imunitní systém. Pot obsahuje látku, která pomáhá tělu bojovat s bakteriemi a infekcemi, dá se tedy říct, že pocení může být prospěšné také jako prevence proti nachlazení.

Pocení také zbavuje tělo toxinů, chemikálií a těžkých kovů. Pot nám z těla vyžene ledaccos, např. sůl, cholesterol nebo alkohol. Často se proto pocení praktikuje jako lék proti kocovině.

Jak je to s tím spalováním?

Co se týče lepšího spalování kalorií, je to mýtus. Pocení rozhodně má svůj význam, ale je ovlivněno mnoha faktory, např. v jakém prostředí cvičíš, při jaké teplotě, vlhkosti, a rozhodně se nedá říct, že v létě je tentýž trénink efektivnější než v zimě. Na fyzičku a spalování kalorií tudíž pocení vliv nemá.

Každopádně ten nával štěstí po cvičení i za to pocení stojí!

Pokud bylo pocení důvodem, proč se ti do cvičení nechce, tak už nemusí. V On-line Gymu můžeš cvičit kdykoliv a kdekoliv, stačí tedy vybrat prostředí, ve kterém se tolik nezpotíš a hurá do toho!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů