STORY OF Terka Lázňovská: Když v křehkém těle dřímá velká síla, aneb štíhlost nerovná se slabost!

„Kolik to ta holka zvedá? Vždyť je to těžší než ona!“ Jejím revírem jsou ranní tréninky. Její tempo je vražedné. Její vzezření úplně nevypovídá o tom, co se v ní skrývá, když začne cvičit. Drobná, křehká, milá dívka se s prvním cvikem mění v namakanou mašinu, která hravě strčí do kapsy nejednoho zástupce mužského pokolení. Má silnou motivaci, má cíl, a to je to, co ji žene kupředu. Tenhle rozhovor je hlavně o častém předsudku, že když je člověk štíhlý, nemůže mít sílu. Jenže Terka je jedna z těch, která dokazuje opak.

Často se totiž velká síla skrývá v menších svalech, ale mrštném těle a správné technice. Poselství, které z toho plyne pro všechny dámy, co se bojí zvedat váhy, aby nevypadaly jako Schwarzeneger: Síla a ženskost se nevylučuje! Svaly jako chlap mít nebudete, zato si zlepšíte fyzičku i zdraví.

Ale zpět k hlavní aktérce. Terka je mladá, pozitivní holka, která u nás začala cvičit poměrně nedávno. Jak sama říká, i malé váhy jí dělaly zpočátku problém. A kde je teď? Se svou muší vahou (dozvíš se v článku) zvedne na dřep (dozvíš se v článku) a jejím cílem je (dozvíš se v článku) :). Takže? Čti, zjisti o ní víc a třeba se inspiruj.

Kolik ti je, co děláš, studuješ?

Je mi 21 let, jsem ve druhém ročníku studia práv a pracuji v advokátní kanceláři.

To co asi zajímá všechny – prozradíš nám, kolik vážíš?

Momentálně se s váhou pohybuji kolem 54-55 kg, podobnou váhu jsem měla, když jsem na kruháči začínala (ovšem postava se změnila), ale byla doba, kdy jsem vážila lehce pod 48.

Terka si oblíbila trailové sjezdy na kole!

Máš určité dispozice geneticky, nebo se štíhlá musíš udržovat?

Neřekla bych, že mám vysloveně genetické předpoklady pro to být štíhlá, nedělá mi problém zhubnout nebo přibrat a co se rodiny týče, je to také dost široké spektrum. Štíhlá se tudíž spíš udržuji, ale má na to vliv dost zdraví, hlavně omezení jídelníčku. Nikdy jsem nebyla vysloveně tlustá.

Udržuješ se kromě sportu i stravou a jak?

Rozhodně! Myslím si, že pokud člověk nevěnuje pozornost i stravě, nemůže čekat, že dosáhne nějakých cílů. Nastavuji si počet kalorií a makroživin a tím se řídím. Často si připravuji jídlo dopředu, abych si zajistila dostatečný příjem energie a živin a nastavuji stravu podle toho, co chci dál dokázat, čeho chci dosáhnout.

Takže máš konkrétní cíle, kterých chceš cvičením dosáhnout?

Cíle mám, bez nich bych neměla takovou motivaci. Můj hlavní cíl, se kterým jsem na kruháč přišla a který mam doteď je určitě moje zdraví. Byť působím štíhle, mám poměrně bídné krevní testy vlivem genetiky, které se od doby co cvičím se lepší, takže to pro mě znamená jednou se vyhnout braní léků. Což vnímám jako skvělý úspěch. Dalším cílem je se neustále zlepšovat, ať už po technické stránce provedení cviku, tak přidání vah a do léta se trošku vyrýsovat.

Nejde si nevšimnout, že na svojí drobnou postavu máš celkem velkou sílu. Zjišťovala jsi někdy svou maximálku třeba na dřep? Kolik na kruháči zvedáš?

Konkrétně maximum na dřep co jsem schopna zvládnout v sérii je 50 kg, ale běžně cvičím s 30, 40 kg na dřep. Co se týče jiných cviků, ať už výpady, mrtvé tahy, nebo cviky na horní část těla včetně břicha, spíše si beru těžší váhy a často si okolí všimne, že na to, jak jsem malá a k tomu slabší pohlaví tahám na kruháči „neskutečný“ váhy. Ne jednou jsem si vzala těžší závaží než chlap vedle mě 😀

Přišla jsi na kruháč už takhle namakaná, nebo pociťuješ změny až po čase u nás?

Vůbec ne! Vzpomínám si, jak jsem na začátku bojovala s dnes už pro mě nízkými váhami. Ze začátku jsem byla opravdu slabounká a děsně mě to štvalo. Změny pociťuju a to velké. Krom toho, že se mění odraz v zrcadle a váha na čince, největší posun je ten, který nejde vidět a to je ten, co se odehrál v mé hlavě, ve vnímání cvičení a sama sebe. 

Jak dlouho vlastně chodíš na kruháč a jak často?

20. února to bude přesně rok od první rezervace. Na kruháč chodím 5-6x v týdnu, podle toho jak to zrovna vyjde. Zásadně chodím na ranní tréninky, málokdy na odpolední.

Z časových důvodů, nebo se ti ráno cvičí líp?

Vlastně obojí, ale odpoledne se mi to časově hůře plánuje a nikdy nevím, jestli trénink stihnu, ráno je to jistota.

Ne náhodou se často objevuješ v TOP 3 Super Dříčů měsíce, máš v plánu útočit i na výhru?

Být super dříčem by bylo hezké, ale zatím to v plánu není. Stačí mi, když z gymu odcházím se skvělým pocitem, že jsem se zlepšila a že jsem do té hodiny dala maximum.

Kombinuješ kruháč třeba i s fitkem?

Zatím ne, ale už nad fitkem nějakou dobu přemýšlím. 

Dělala jsi někdy nějaký sport závodně?

Absolutně ne, byť jsem se už jako dítě chtěla sportu věnovat. Od 6 let jsem se věnovala opernímu zpěvu, hře na hudební nástroje a herectví, což zabíralo dost času a na sport už žádný nezbyl.

Dáváš si po takových výkonech záležet na potréninkovém jídle?

Nedá se říct, že bych se extrémně věnovala, přeci jen mám po ranním kruháči na spěch, ale převážně je to jídlo bohaté na bílkoviny.

Působíš jako ten typ, co je pořád plný energie, jak to děláš? Hlídáš si bílkoviny, pomáháš nějak regeneraci a máš nějaký zaručený „nakopávač“, co tě vzpruží, i když se ti zrovna moc nechce?

Plná energie působím hlavně proto, že se na kruháč upřímně těším 🙂 Bílkoviny si hlídám a regeneraci věnuji pozornost hlavně večer, takže chodím poměrně brzy spát oproti vrstevníkům. Jinak to jsou většinou procházky a to mi bohatě stačí. Zaručeným nakopávačem je za mě silná motivace, vědět proč to dělám a pak ranní káva, kterou se teď snažím nahradit čajem. Když už nastane den, že se mi zrovna moc nechce, osvědčeným trikem je nechat uběhnout možnost zrušení tréninku, pak už není na výběr a můžu říct, že na trénink na který se zrovna moc nechce je pak ten nejlepší.

Jaký je tvůj nejoblíbenější cvik?

Nemám vysloveně nejoblíbenější cvik, baví mně všechny kromě toho jednoho, co nesnáším.

A jaký nejvíc nesnášíš?

Výpady v přeskoku! Ty upřímně opravdu moc nemusím.

Když tě honí mlsná, co si nejradši dáš?

U mě je jednodušší napsat, které jídlo ráda nemám. Mezi favority patří sushi, paella, steak, a hlavně rybí nebo drůbeží maso.

Terko, děkujeme za rozhovor! Pevně věříme, že spousta dam (a třeba i pánů:)) se tebou inspiruje. Jsi jasný důkaz toho, že když něco člověk dělá rád a s odhodláním, možné je všechno. Držíme palce tvým cílům a jen tak dál!


Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů