Jak na dovolený sežrat všechno, na co přijdeš a nepřibrat ani kilo

Ať jsme sebevětší fitnessáci, dovolenou má většina lidí spojenou s holdováním jídlu a pití. Já si chci hlavně odpustit tu celoroční přísnost a tak nějak si to bez výčitek užít. Chci jíst všechno, co se mi líbí a chci toho jíst hodně. Určitě ale nechci přijet s pár kily tuku navíc, když jsem celý rok tak poctivě makal. Tak co s tím?

Před týdnem jsem se vrátil z Ománu a troufám si říct, že váha, svaly (i účes) stále drží, a tak jsem se chtěl o svůj „udržovací“ režim a pár tipů podělit. Samozřejmě pro to člověk musí vždycky něco obětovat. Buď se budu omezovat v jídle, nebo zatočim s leností a sem tam přidám nějakou aktivitu. Vzhledem k tomu, že všichni rádi cvičíme (a hlavně jíme) se asi shodneme, že druhá varianta je únosnější. 

Běhat, cvičt, běhat a zase cvičit

Můj den začínal v 6:00 výběhem na cca 5 km a půl hodinovým kruháčem. Úplně tě slyším: „Ses po…l? Na dovolený nevstávám!“ Jenže ono to má něco do sebe. Východ slunce nad hladinou oceánu, pláž máš pro sebe, svěží vzduch a písek se ti boří pod nohama. Za prvé je to zážitek, za druhé tím skvěle nastartuješ spalování a k snídani tam ty lívance pošleš bez výčitek. Navíc máš super pocit, že jsi den využil naplno. Je škoda nevyužít tu nejhezčí část dne a neplatíš přece velký prachy za to, že spíš do oběda. Když bude krize, dáš si pak dvacet u bazénu (nezapomeň na kvalitní opalovák). Jestli ti nesedí běhání na lačno, nacpi si na večeři předchozího dne kapsu banánem, ten ti bude na kratší výklus bohatě stačit.

Během dne má pak většina resortů v programu skupinovky, ať už v bazénu, na pláži nebo venkovním altánu. Doporučuju jógu, při který nelapáš po dechu, ale krásně ti protáhne i posílí celý tělo. Během dne, kdy už je hodně teplo, je to ideální fyzická aktivita. Kromě toho ti zklidní i mysl, což většina z nás od dovolený očekává. Pokud nejsi čistě válecí typ, vyraž třeba na procházku, hezky se u toho opálíš. 

Když slunce zapadne, nastává další ideální příležitost ke cvičení. Já jsem třeba hned po večeři ještě zašel do hotelového gymu. Tam se můžeš zničit tak, jak máš ve zvyku z domova. Napumpuješ bicák, zase něco spálíš, a s klidem v duši si opět nastavíš budíka na další den. 

Alkohol nevyhledávám doma ani na dovolený, opíjím se láskou ke sportu.

 

Ranní výběh na pláži, nikde nikdo

 

Dopolení hodina jógy

Dopolední hodina jógy

 

Večerní trénink v hotelovém gymu

Večerní trénink v hotelovém gymu

 

Klasická výtahovka cestou z gymu

Klasická výtahovka cestou z gymu

 

Lívance jako předkrm

Lívance jako předkrm

 

Omeleta ze zeleninou a pečivem jako druhý chod

Omeleta ze zeleninou a pečivem jako druhý chod. Třetí a čtvrtý chod už sem dávat nebudu, aby se čtenářům neudělalo špatně

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *